Ράδιο Βήτα Chatbox

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση να δώσει απαντήσεις για την 4ετή θητεία της αντί να επιδίδεται σε διάχυση ευθυνών

 

Στην διάχυση των ευθυνών στις προηγούμενες κυβερνήσεις επικεντρώνει πλέον το Μαξίμου, σύμφωνα με την Κουμουνδούρου η οποία εκτιμά ότι αφού δεν «έπιασε» η επίρριψη ευθυνών σε έναν και μόνο άνθρωπο, τον μοιραίο σταθμάρχη, η κυβέρνηση προχωρά στην επόμενη τακτική της.

Δηλαδή την μετατόπιση του επικοινωνιακού ενδιαφέροντος στο τι έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, γιατί δεν ολοκληρώθηκε το έργο της σύμβασης για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση το 2016, αλλά και ποιας κομματικής ένταξης ήταν ο επιθεωρητής που πήρε αναρρωτική αμέσως μετά το δυστύχημα.

Αν και η κυβέρνηση έχει σχεδόν συμπληρώσει 4ετή θητεία, λένε από την Κουμουνδούρου, προσπαθεί να πείσει πως φταίνε όλοι οι άλλοι: ο σταθμάρχης, οι προηγούμενες κυβερνήσεις η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).  Οι χειρισμοί της είναι εξοργιστικοί, επισημαίνουν, και ταυτόχρονα είναι ασέβεια προς τα θύματα, τις οικογένειές τους, τους νέους που αναζητούν απαντήσεις.

Στο πλαίσιο αυτό της καταλογίζει κυνικούς επικοινωνιακούς χειρισμούς, υποκρισία, πρόκληση σύγχυσης, υπεκφυγή, αφού δεν απαντά σε κρίσιμα ερωτήματα και αποκαλύψεις, κλπ

Από τον ΣΥΡΙΖΑ σημειώνουν πως επί των ημερών τους τα πράγματα λειτουργούσαν, δικλείδες ασφαλείας υπήρχαν και τραγωδίες όπως στα Τέμπη δεν είχαν σημειωθεί. Πιο συγκεκριμένα:

-Μέχρι το 2019 λειτουργούσε κέντρο τηλεδιοίκησης στο σταθμό της Λάρισας όπως είπαν και οι εν ενεργεία σταθμάρχες στον Γιάννη Ραγκούση προχθές και επιβεβαίωσε ο ΟΣΕ, ενώ μετά την πυρκαγιά το καλοκαίρι του 2019 οι ζημιές δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ οπότε σταμάτησε να λειτουργεί.

–Το έργο για το σύστημα ETCS – για τη μη έγκαιρη λειτουργία του οποίου οι κυβερνητικοί κατηγορούν την αξιωματική αντιπολίτευση – παραδόθηκε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη με την υποχρέωση ολοκλήρωσης ως το τέλος του 2020, κάτι που δεν έγινε

-Παρά τη μη λειτουργία του, τόσα χρόνια δεν σημειώθηκαν τέτοια δυστυχήματα και τραγωδίες, διότι υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας, όπως πχ οι δύο σταθμάρχες ανά βάρδια, που αν υπήρχαν σήμερα θα είχαν αποτρέψει την τραγωδία.

-Μέχρι το 2019 λειτουργούσε το Δευτεροβάθμιο Κέντρο Ελέγχου στην Αθήνα (οδός Καρόλου) που ήλεγχε την πορεία όλων των συρμών πανελλαδικά.

Την ίδια ώρα, λένε πηγές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι η κυβέρνηση που δεν δίνει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, όπως για παράδειγμα:

-Σχετικά με την αποκάλυψη για την «ευθεία συναλλαγή της κυβέρνησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε βάρος του Δημοσίου και των συστημάτων ασφαλείας».

Δηλαδή την αποκάλυψη για το ότι το 2020 η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε συμφωνήσει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει η Ιταλική εταιρία επενδύσεις ύψους 650 εκ. ευρώ και από την πλευρά του το Δημόσιο να αναλάβει την ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας με τη σύμβαση να παίρνει παράταση και στη συνέχεια να αλλάζει, το 2022.

Στην αλλαγμένη σύμβαση η εταιρεία απαλλάχθηκε από επενδύσεις σχεδόν 600 εκ. ευρώ και ταυτόχρονα απαλείφθηκε η υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει στα συστήματα ασφαλείας, με υπογραφή του παραιτηθέντος υπουργού Κ. Καραμανλή.

-Από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως και τον Οκτώβριο 2022 οι εργαζόμενοι στους σιδηρόδρομους έστειλαν τρία εξώδικα για την ασφάλεια και την απουσία συστημάτων ασφαλείας.

Μάλιστα όχι μόνο δεν εισακούστηκαν αλλά επιπλέον κατηγορήθηκαν, καθώς στο τελευταίο εξώδικο ο ΟΣΕ απάντησε επίσης με εξώδικο λέγοντας ότι είναι ψευδείς οι ισχυρισμοί τους και ότι εξυπηρετούν σκοπιμότητες. Κι ενώ από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο του 2022 είχαν σημειωθεί τρεις εκτροχιασμοί.

Αιχμές για την έρευνα Ντογιάκου για το 2017

Στο μεταξύ, αναφορικά με τις έρευνες της Δικαιοσύνης η Κουμουνδούρου έχει ήδη υπογραμμίσει πως οι Δικαστές θα πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, εκφράζοντας μια σχετική επιφύλαξη για την στάση Ντογιάκου.

Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου χθες «απάντησε» διατάσσοντας έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τρεις νεκρούς στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, το 2017.

Από την Κουμουνδούρου η αντίδραση ήταν κατά το ήμισυ ειρωνική, αφού ουσιαστικά σχολίασε πως αν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη το 2023 ανοίγει έρευνα για το 2017, τότε θα πάρει 6 χρόνια να ξεκινήσει έρευνα για τα Τέμπη.

Παράλληλα, τόνισε πως η έρευνα για το Άδενδρο καλώς να γίνει, καλώντας τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου «να επιδείξει την ίδια επιμέλεια και να διατάξει αντίστοιχες έρευνες και για τα 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα από το 2020 έως το 2023.

Ταυτόχρονα διερωτήθηκε γιατί μέχρι στιγμής ο κ. Ντογιάκος «δεν έχει μεριμνήσει προκειμένου να γίνουν επιτόπιες έρευνες στα γραφεία στην Αθήνα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της εταιρίας Hellenic Train προκειμένου να κατασχεθεί κάθε έγγραφο, αλληλογραφία, εξώδικο, ηχογραφημένες συνομιλίες και κάθε στοιχείο που είναι κρίσιμο για την αποκάλυψη της αλήθειας».

Τις προηγούμενες μέρες άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αφήσει υπόνοιες για τον κίνδυνο καταστροφής εγγράφων.

Όπως επισημαίνουν ειδικότερα πηγές του ΣΥΡΙΖΑ οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ αν και έχουν υποβάλλει τις παραιτήσεις τους «ακόμη και σήμερα βρίσκονται στις θέσεις τους και υπογράφουν αποφάσεις χωρίς κανένας από τις αρμόδιες Αρχές να έχει μεριμνήσει ώστε να προστατευθούν κρίσιμα έγγραφα».

Πηγή topontiki


Σχόλια