Ράδιο Βήτα Chatbox

Η πρώτη συνέντευξη Τσίπρα μετά τα Τέμπη

Δύο εβδομάδες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ παραχωρεί την πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη, σηματοδοτώντας έτσι την σκλήρυνση της στάσης της αξιωματικής αντιπολίτευσης απέναντι στην κυβέρνηση για το δυστύχημα των Τεμπών.

Τις προηγούμενες μέρες ο Αλέξης Τσίπρας επέλεξε να απέχει όσο το δυνατόν περισσότερο από δημόσιες δηλώσεις και επίσημες εμφανίσεις ώστε να μην δώσει λαβές για αντιπαράθεση την ώρα που ήταν σε εξέλιξη οι κηδείες των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος.

Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο επέτρεψε οι προβολείς να εστιάσουν πάνω στην κυβέρνηση και τους χειρισμούς της, που κατά την Κουμουνδούρου προδίδουν πανικό και απροσχημάτιστη προσπάθεια συγκάλυψης, αλλά και στην έκρηξη της κοινωνικής οργής ορατή στα μεγαλύτερα συλλαλητήρια των τελευταίων ετών.

Σήμερα, στην συνέντευξή του στο κεντρικό δελτίο του Mega και τους δημοσιογράφους Ράνια Τζίμα και Γιάννη Πρετεντέρη, αναμένεται να απαντήσει εκ νέου για το τι έγινε επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ, να αναδείξει όλο το εύρος των κυβερνητικών ευθυνών καθώς και τα στοιχεία εκείνα που μαρτυρούν προσπάθεια συγκάλυψης, όπως η τακτική της διάχυσης ευθυνών παρά το ότι η κυβέρνηση δεν βρίσκεται στον πρώτο χρόνο της αλλά συμπληρώνει 4ετία.

Και επίσης, αναμένεται να καταθέσει κάποιες προτάσεις για την επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων. Δεν διαφαίνεται οι προτάσεις αυτές να συμπεριλαμβάνουν κάποια αναφορά σε «επανακρατικοποίηση» του μεταφορικού έργου.

Όσον αφορά την κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ έχοντας και την πεποίθηση πλέον ότι είναι εξαιρετικά στριμωγμένη και πανικόβλητη καθώς οι μετρήσεις καταγράφουν «κατάρρευση», δείχνει αποφασισμένος να μην την αφήσει να εκτρέψει τη συζήτηση σε άλλα θέματα, ή σε επιμέρους πτυχές της τραγωδίας, τις ευθύνες του σταθμάρχη, τους συνεχείς διαλόγους που έρχονται στο φως τις δημοσιότητας, στο «βαθύ κράτος», τη συζήτηση για τις «διαχρονικές παθογένειες» και τους δημόσιους υπαλλήλους κ.ο.κ.

Ψάχνουν τα «ψιλά γράμματα» των διαπραγματεύσεων με την Hellenic Train

Χθες προχώρησε σε δύο πρωτοβουλίες:

–Σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα με επικεφαλής τον Αλέξη Τσίπρα, ζήτησε την κατάθεση όλων των εγγράφων της διαπραγμάτευσης μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ελληνικού δημοσίου.

Ζητούν συγκεκριμένα προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 (σύμβαση ανάθεσης υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας) που κυρώθηκε στη βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Στόχος να καταγραφούν όλες οι καθυστερήσεις, το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων, οι αναθεωρήσεις και οι «εκπτώσεις», η υποχώρηση της ελληνικής πλευράς από κρίσιμες διεκδικήσεις (επενδύσεις από την ιταλική εταιρεία και προβλέψεις για το συνολικό όφελος στην ελληνική οικονομία) καθώς και η απαλοιφή της υποχρέωσης να παραδώσει χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση και θέση σε λειτουργία μιας σειράς έργων μεταξύ των οποίων τα εξής δύο για τα οποία συζητάμε όλες αυτές τις μέρες μετά το δυστύχημα:

·       1. Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021 και

·       2. Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021”.

Κλήση στην Θεσμών των Καραμανλή και Χατζηδάκη

Ζήτησε άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας (η αντιπολίτευση υπενθυμίζεται έχει το δικαίωμα να ζητήσει την διεξαγωγή της μία φορά το μήνα) και την κλήση σε αυτή κομβικών προσώπων που η αξιωματική αντιπολίτευση θεωρούν ότι φέρουν ευθύνες και οφείλουν να καταθέσουν. Ειδικότερα, ζητά να κληθούν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

1.     ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, οι υφυπουργοί Μ. Παπαδόπουλος και Γ. Καραγιάννης και ο ΓΓ Ι. Ξιφαράς.

2.     ο Κ. Χατζηδάκης, ως πρώτος υπουργός που είχε συνάψει για λογαριασμό του δημοσίου τη σύμβαση 10005/2007 για το σύστημα ελέγχου ETCS.

3.     η παρούσα  και η προηγούμενη διοίκηση (σε περίπτωση που έχει αντικατασταθεί μετά το ατύχημα) των εταιριών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train.

4.     Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Επίθεση σε Μητσοτάκη για τον Καραμανλή – Συγκάλυψη αλά υποκλοπές

Σημειώνεται ότι η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι στο πλαίσιο της γενικότερης επιχείρησης συγκάλυψης, που στήνει για ακόμη μια φορά μετά τις υποκλοπές, κρύβει τον πρώην υπουργό Κώστα Καραμανλή.

Κάτι που εκτιμά πως επιβεβαιώνεται και από το αποτέλεσμα της χθεσινής Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής: το ότι δηλαδή ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας αποφάσισε σύμφωνα με την επιθυμία της πλειοψηφίας η συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, στην οποία είχε αναφερθεί την Παρασκευή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, να γίνει την Τετάρτη, ημέρα απεργίας των δημοσιογράφων και επιπλέον με την παρουσία μόνο του Γ. Γεραπετρίτη, δηλαδή χωρίς να κληθεί ο αρμόδιος μέχρι σήμερα παραιτηθείς υπουργός Κ. Καραμανλής.

Ο ΣΥΡΙΖΑ μετά από αυτή την εξέλιξη, διερωτήθηκε αν «θα έρθουν έστω και τώρα, 15 ημέρες μετά, στη Βουλή για να απαντήσουν για τις ευθύνες τους αυτοί που είχαν την πολιτική ευθύνη για τη λειτουργία των ελληνικών σιδηροδρόμων τα τελευταία τέσσερα χρόνια» δηλαδή οι Καραμανλής,  Καραγιάννης Παπαδόπουλος, και  Ξιφαράς και διαμηνύει στον Κυριάκο Μητσοτάκη «να μην διανοηθεί να τους κρύψει».

Πηγή topontiki

Σχόλια