Το μπρεντ διαμορφώνεται
κοντά στα 80 δολάρια το βαρέλι και το αμερικανικό ελαφρύ αργό στα 76 δολάρια.
Γιατί όμως ενώ βλέπουμε να υποχωρούν οι διεθνείς τιμές του αργού, δεν βλέπουμε
κάτι αντίστοιχο στην αντλία;
Οι καταναλωτές δεν πρέπει
να τρέφουν ελπίδες επιστροφής στις τιμές του παρελθόντος. Ο λόγος διατήρησης
των υψηλών τιμών στα πρατήρια στην Ελλάδα δεν είναι άλλος από τους πολύ υψηλούς
ειδικούς φόρους στα καύσιμα.
Στα 700 ευρώ ανά χίλια
λίτρα ο ΕΦΚ
Ο Ειδικός Φόρος
Κατανάλωσης (ΕΦΚ) για την αμόλυβδη βενζίνη είναι στα 700 ευρώ ανά χίλια
λίτρα, κάτι το οποίο σημαίνει ότι η
επιβάρυνση ανά λίτρο καυσίμου ανέρχεται στα 70 λεπτά. Θα πρέπει να σημειωθεί
ότι ο ΕΦΚ στην Ελλάδα είναι ένας από τους υψηλότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και για το λόγο αυτό, η χώρα μας, βρίσκεται
σταθερά μεταξύ των τριών ή τεσσάρων ακριβότερων χωρών της ΕΕ.
Εκτός από τον ΕΦΚ, σε
υψηλά επίπδα είναι ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) όπου επιβαρύνει τις τιμές
των καυσίμων με 24%, ενώ ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνηση ανέρχεται στα 410 ευρώ ανά
χιλιόλιτρο.
Όπως προαναφέρθηκε, παρά την υποχώρηση των διεθνών τιμών, οι
εγχώριες τιμές δεν ακολουθούν με τον ίδιο ρυθμό. Με βάση τα στοιχεία του
Παρατηρητηρίου Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, χθες 12 Νοεμβρίου, η
πανελλαδική μέση τιμή της απλής αμόλυβδης, ήταν στο 1,877 ευρώ λίτρο και στο
πετρέλαιο κίνησης στο 1,752 ευρώ ανά λίτρο.
Σε πολύ υψηλά επίπεδα και
συγκεκριμένα στο 1,382 ευρώ ανά λίτρο βρίσκεται και τιμή του πετρελαίου
θέρμανσης και η … ευχή όλων, είναι να
μην υπάρξει πτώση της θερμοκρασίας.
Τέλος στα 90 λεπτά ανά
λίτρο είναι η πανελλαδική μέση τιμή στο υγραέριο κίνησης.
Πηγή naftemporiki
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου