Ράδιο Βήτα Chatbox

Ακρίβεια: Συναγερμός στην κυβέρνηση, που ανακοινώνει νέα μέτρα

Μπορεί το νομοσχέδιο για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών να επισκιάζει την επικαιρότητα, στη πραγματικότητα ωστόσο το μεγάλο θέμα που αγγίζει το σύνολο της κοινωνίας έχει να κάνει με την ακρίβεια, που δεν λέει να κοπάσει.

Οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης σφίγγουν σαν (πολιτική) θηλειά στο λαιμό της κυβέρνησης, ενώ τα νοικοκυριά «ματώνουν», καθώς τα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση δεν φαίνεται να φέρνουν αποτελέσματα.

Ο πρωθυπουργός στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο έκανε λόγο για νέα μέτρα – τα οποία θα συζητηθούν το πρωί της Τετάρτης στο Μέγαρο Μαξίμου – παραδεχόμενος έτσι με έμμεσο τρόπο ότι τα ήδη υπάρχοντα δεν έχουν αποδώσει.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη μείωση των τιμών στα προϊόντα και την καταπολέμηση των πλασματικών προσφορών, ενώ ο Άκης Σκέρτσος σε συνέντευξή του αφού είπε ότι «δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι σε αυτή την φάση για το λάδι» αναφέρθηκε στην τιμή του βρεφικού γάλακτος λέγοντας ότι «θα ανακοινωθούν μέτρα επισημαίνοντας ωστόσο ότι η διατίμηση δημιουργεί προβλήματα και αυτό δεν το θέλουμε».

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στο Action24 ανέφερε ότι το βρεφικό γάλα πωλείται από το… 2021 σε υπερδιπλάσιες τιμές από την υπόλοιπη Ευρώπη.

Οι πληροφορίες λένε ότι τα νέα μέτρα θα έχουν να κάνουν με τα είδη προσωπικής υγιεινής, είδη καθαρισμού, με τα βρεφικά είδη (πάνες), τα απορρυπαντικά αλλά και με το βρεφικό γάλα. 

Οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης θα βασίζονται στα ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία έχει επικεντρωθεί σε αυτά τα προϊόντα, καθώς οι τιμές τους συνεχίζουν να καλπάζουν στη χώρα μας.

Σε ότι αφορά στο βρεφικό γάλα η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε μία «συμφωνία κυρίων» με τις εταιρείες προκειμένου να υπάρξει καταρχάς μείωση των τιμών 20% έως 25% στο ράφι. Παρέμβαση θα υπάρξει και στο ζήτημα των προσφορών «1+1» με στόχο να μην παραμένουν πλασματικές προσφορές και εκπτώσεις στο ράφι για μακρύ χρονικό διάστημα χωρίς επί της ουσίας να υπάρχει τελικό όφελος για τον καταναλωτή.

Η ανάδειξη αυτού του θέματος από τον πρωθυπουργό έχει να κάνει προφανώς με τα μηνύματα που φτάνουν στο Μέγαρο Μαξίμου τόσο από τους ειδικούς – επικοινωνιολόγους και αναλυτές-όσο και από τους βουλευτές της ΝΔ.

Μόνο τους τελευταίους μήνες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν σε ποσοστό κοντά στο 70% ότι τα μέτρα που έχει πάρει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας δεν επαρκούν, ενώ στις ίδιες μετρήσεις καταγράφεται και η αγωνία των πολιτών για την αντιμετώπιση της καθημερινότητας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία μέτρηση της εταιρείας Alco, το 56% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το 2024 θα είναι για την Ελλάδα «χειρότερο» ή «εξίσου κακό» με το 2023, ενώ το 37% μίλησε είτε για μία καλύτερη χρονιά, είτε για μία εξίσου καλή με το 2023. Στην ερώτηση σχετικά με τις προσδοκίες για τα οικογενειακά οικονομικά, το 60% απάντησε ότι το 2024 θα είναι χειρότερο ή εξίσου κακό με το 2023. 

Πηγή topontiki


Σχόλια