Ράδιο Βήτα Chatbox

Τραμ: Κενά ασφαλείας και σηματοδότηση που δεν λειτουργεί καταγγέλλουν οι ηλεκτροδηγοί... από το 2019

 

Σοβαρά προβλήματα ασφαλείας καταγγέλλουν οι ηλεκτροδηγοί του τραμ, σύμφωνα με τους οποίους, η τηλεματική, τα συστήματα σηματοδότησης, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, είτε υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου.

Χειροκίνητη λειτουργία των σηματοδοτών για την οποία πριν από κάθε φανάρι ο οδηγός του συρμού πρέπει να τον ακινητοποιήσει και να κατέβει για να αλλάξει με κλειδί τη σηματοδότηση, συχνό «μαύρισμα» της οθόνης στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, «αόρατοι» συρμοί σε ορισμένα τμήματα του δικτύου και λανθασμένες κατευθύνσεις στους μηχανισμούς αλλαγών στον τροχιόδρομο, είναι μερικά από τα ζητήματα ασφαλείας που θέτει το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής (ΣΗΤΑ).

Οπως επισημαίνουν οι ηλεκτροδηγοί, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας της γραμμής ΤΡΑΜ μένει αρκετές ώρες «τυφλό» χωρίς να μπορεί να συντονίσει την οποιαδήποτε ενέργεια με αποτέλεσμα να υπάρχει και παραπληροφόρηση των επιβατών από τους πίνακες ενημέρωσης στις στάσεις.

Κι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλεται κάτι τέτοιο. Εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια – από το 2019 οπότε και έγινε η μετάπτωση στο νέο σύστημα – οι ηλεκτροδηγοί έχουν υποβάλει έγγραφες καταγγελίες στη ΣΤΑΣΥ, εξώδικα, έχουν πραγματοποιήσει στάσεις εργασίες, οι οποίες παρά την προσφυγή της εταιρίας δεν κρίθηκαν παράνομες από τα δικαστήρια, ενώ έχουν υποβάλει ακόμα και μηνυτήρια αναφορά. Ωστόσο, όπως λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Σωματείου, Χρήστος Τσώλης, τα προβλήματα παραμένουν.

Το μόνο που επιλύθηκε είναι το πρόβλημα σηματοδότησης στο Σύνταγμα, το πιο πολυσύχναστο μέρος του δικτύου, όπου το κόκκινο έμενε διαρκώς αναμμένο κι αυτό ύστερα από τα ασφαλιστικά μέτρα που κέρδισε το ΣΗΤΑ με αποτέλεσμα η εταιρία να υποχρεωθεί να επιδιορθώσει τη βλάβη εντός τριμήνου.

«Επί χρόνια, με γραπτές αναφορές και διαμαρτυρίες μας, θέτουμε υπόψη της διοίκησης τα σοβαρότατα λειτουργικά ζητήματα της τηλεματικής και τους άμεσους κινδύνους ζωής για μας τους οδηγούς του τραμ αλλά και τους διερχόμενους πολίτες, που δημιουργούνται από τα προβλήματα αυτά», λέει ο κ. Τσώλης προσθέτοντας ότι το νέο σύστημα δεν είναι συμβατό με τους δέκα παλαιότερους συρμούς.

Πηγή ethnos


Σχόλια